Miestä ei ole siis näkynyt vähään aikaan. Huomenna ehkä nähdään. Toisaalta tämä etäisyys on todella tehnyt hyvää, kun tällä kertaa en ole ollut kuin kissa pistoksissa vaan oikeasti tykännyt olla ihan itsekseni. Mä olen oikeasti paljon rauhallisempi, rennompi ja enemmän oma itseni, kun en ole toisen vaikutuspiirissä. Mistähän sekin kertoo? Siis jos en voi olla oma itseni.

Äiti kertoi nähneensä unta miehestä. Oltiin oltu menossa yhdessä miehen luo. Kun sitten olin opastanut häntä syvälle johonkin pimeään metsään, äiti oli ihmetellyt, että eikös meidän pitänyt mennä miehen luo. Mä olin vakuuttanut, että just sinnehän me ollaan menossa. Siellä metsän keskellä mies sitten asui isossa vihreässä tynnyrissä. Pois lähtiessämme oltiin suljettu ovi ts. kansi. Uni pistää miettimään, koska äidillä on tapana nähdä unia, joissa on jotain perää. En mä nyt usko, että mies on muuttamassa tynnyriin metsään, mutta... Mieshän on todella hyvä käyttämään rahaa. Ja varmaan se on pitkältikin siitä kiinni, että on ollut aikoja, kun ei ole tarvinnut niin laskea miten kuluttaa. Mua on kuitenkin viime päivinä huolestuttanut miehen rahankäyttö. Toisaalta suhtaudun siihen ajatuksella, että omapa on asiansa. Toisaalta taas ei se nyt ihan oma asia ole, jos ajatellaan saman katon alle muuttamista. Mutta kaipa hän tietää, mitä tekee. Tai sitten ei.

Töissä olin tänään jälleen oma iloinen itseni. Pidetään nyt ne ikävät asiat vielä jonkun aikaa siellä piilossa. Eilinen hymyttömyys tosin aiheutti sen, että pomo oli kovin kiinnostunut siitä, mitä mulle kuuluu. Lopuksi sitten totesi, että meillä olisi pääkaupunkiseudulla avoimia paikkoja ja jopa voisi edetä samalla uralla. Että kunnollinen etäisyys ja irtiriuhtaisu voisi tehdä hyvää. Mutku mä en tykkää asua tsadissa. Teini kyllä tykkäis, joten sille en edes vihjaa moisesta vaihtoehdosta.

Maanantaina on terapiaa ja vapaapäiväkin vielä. Muutenkaan viikonloppuna ei ole töitä. Silloin voisi varovasti yrittää kurkistaa niitä menneisyyden tapahtumia. Ei ainakaan olisi niin kovasti väliä, jos olisi täysin voimaton ja uupunut. Ja saisihan siitä sitten puhuttavaakin sinne terapiaan.

Nyt soi: CMX - Aura