Hengittäminen tuntuu ratkaisevan kaikki ongelmat. Miten mä en ole sitä aikaisemmin keksinyt? Tai olenhan. Unohdin sen vaan välillä.

Eilisen taiston jälkeen sain istua melkoisen kauan ja hengitellä syvään ennen kuin mieli tasoittui. Mutta se todellakin teki niin. Mä en jäänyt pyörittelemään tapahtunutta mielessäni!

En ennen kuin tänä aamuna mies soitteli useamman kerran, oli ihan hiljaa ja odotteli anteeksipyyntöä.. Sitä ei ole tarjolla. En ala pyytelemään anteeksi sitä, että mun on osoitettava toiselle omat rajani. Oli se keino sitten mikä hyvänsä. Kun mies sitten aktivoitui puhumaan ilmaan pompsahteli jollain tapaa sellainen ajatus hänen suunnaltaan, että hänen mun luokse muuttamisensa olisi jonkinlainen palkinto siitä, että osaan käyttäytyä häiritsemättä hänen elämäänsä. Ja ellen osaa käyttäytyä, niin sittenhän sitä samaa asiaa voi käänteisesti käyttää rangaistuksena. Ei vittu, please! (Suokaa anteeksi kielenkäyttöni)

Palkkapäivä tänään. Kirjauduin verkkopankkiin maksamaan laskut. Ja taas hengitellään syvään. Kyllä mä varmaan selviän tästä kuukaudesta, vaikka saldo näyttääkin nyt melkoisen toivottomalta. Jospa kansaneläkelaitos käsittelisi mun asiani hetimitenpian ja jostain tupsahtaisikin vaikka takautuvasti edes muutama kymppi. Tämä taitaa vaatia hengitysharjoitusten lisäksi visualisointiharjoituksia. Pääasiahan on, että ollaan hengissä ja ruokaahan jäljelle jäävällä summalla kyllä saa. Pitää enää selvittää, mistä revin teinin kuukausirahan ja bussikorttimaksun, mut jälkimmäiseenhän on vielä viikko aikaa.