Mulla on nyt ongelma, joka ei liity oikeastaan mihinkään ja sitten taas vähän kaikkeen. Kirjoitan siitä tänne, koska en siinä blogissa, josta ajatus lähti halua kehittää mitään väittelyä. Asianomainen kirjoittaja kyllä tietää, mitä on tullut kirjoittaneeksi, joten en mitään linkityksiäkään lähde tekemään. Haluan siis korostaa, ettei todellakaan ole tarkoitus hyökätä kyseistä kirjoittajaa vastaan, vaan asia on se, joka pisti miettimään. Kiitos ja anteeks.

Pieni referointi epämääräisestä tarinasta lienee kuitenkin paikallaan:

Henkilöiden A ja B välillä on tapahtunut jotain. B on kertonut tapahtuneesta C:lle. C ei ole koskaan ollut henkilökohtaisesti tekemisissä A:n kanssa, mutta B:n kertoman perusteella on varma, että A:n vintillä tuulee. Eihän B:llä ole mitään syytä hänelle valehdellakaan.

Olen pyöritellyt kyseistä epämääräistä tarinaa nyt mielessäni, ja päätynyt siihen tulokseen, että B:llä ei varmastikaan ole mitään syytä valehdella C:lle, mutta B voi kertoa asiasta vain kolikon toisen puolen. On hyvin mahdollista, että A:n vintillä tuulee, mutta siltikään C:llä ei voi olla siitä varmaa tietoa. Sitä paitsi kukaan ei voi olla vain pelkästään hyvä tai pelkästään paha. Meistä kaikista löytyy sekä pimeä että valoisa puoli.

Miksi tämä nyt sitten jäi kaivelemaan mun mieltäni niin kauheasti, että siitä piti ihan oma bloggauksensa tehdä.

Aikaisemmin olin töissä miesvaltaisella alalla. Miesten kanssa ei koskaan ollut yllä kerrotun kaltaisia tilanteita. Mutta nyt kun meitä on useampia akkoja saman katon alla, niin tuo on ihan jatkuvaa. Töissä mua usein ärsyttää se, että ensin A:n ja B:n välillä tapahtuu jotain, myöhemmin B kertoo C:lle, sitten C vannoo ja vakuuttaa D:lle, että A:lla viiraa päässä/ei tajua mistään mitään. Ja jos mä olen se D, niin juttu tyssää aivan saletisti siihen. On niiltä miehiltä sentään aikaisemmassa elämässä jotain voinut oppiakin. Välit oli paljon simppelimmät ja suoremmat, kun ei tarvinnut kenenkään selän takana pohtia, että onko joku vähän hidasälyinen vai ei. Enkä mä oikeasti edes tajua, että miksi ne akat koskaan edes yrittää saada mua mukaan moiseen. Pitäisi niillekin olla selvää, että mä asetun aina sen puolelle, jonka selän takana asioista puhutaan.

Huh, hieman helpotti vaikkei yllä oleva välttämättä aukea kovin monelle. Mutta mulle nyt on ollut vaan vähän kova paikka sopeutua akkalaumaan.

Nyt soi: Scandinavian Music Group - Mustana, maidolla,  kylmänä,  kuumana