Aamuinen puhelu jäi kaivelemaan sen verran, että laitoin miehelle tekstarin:
"Olen nyt vähän ihmeissäni. Oli aikaa puhua, mut sit ei ollutkaan. Haluat etäisyyttä tai siis olla rauhassa kotona, mut sit haluat kuitenkin tietää koko ajan mitä teen. Onko nyt tapahtunut jotain mistä mun pitäis tietää? Muutenkin haluaisin tietää myös mitä SULLE kuuluu? Rakastan sua!"

Parin tunnin kuluttua tuli vastaus:
"Siis mä olen töis, enkä voi puhua jos on työjuttuja.. Luulin et oli aikaa mut X tuli just siihen.. Sähän et edes vastaa töis jos mä soitan..!"

Mielessä kävi jos jonkinlaisia tulikivenkatkuisia ajatuksia. Laskin kymmeneen ja vastasin: "Tarvitsiko hyökätä?" Johon vastaus kuului: "Rakastan sua!"

Kaiken kaikkiaan mies on ollut äärimmäisen epävarman oloinen. Kaikki meidän välinen kommunikaatio kulkee sitä rataa, että hän kyselee olenko ollut kiltisti. Ja sitä tapahtuu kymmeniä kertoja päivässä. Kun illalla otin sen puheeksi, niin kuulemma sekin nyt sitten johtuu siitä, että asutaan erillään. Voi olla. Kuitenkin tässä on jälleen yksi asia, jota tapahtui myös yhdessä asuessa.

Aika toivottomalta tuntuu tällä hetkellä. Varsinkin kun huomenna on taas perjantai.

Nyt soi: Happoradio - Puhu äänellä jonka kuulen

P.S. On se maailma julma paikka. Menet päiväksi töihin ja illalla koko tekstieditori on vaihtunut aivan erilaiseksi. Okei, alun muutosvastarinnan jälkeen tämä on varmasti ihan yhtä hyvä editori kuin vanhakin. Siitäkin huolimatta, ettei edes mun aiemmin käyttämää fonttia löydy.