Tässähän meinasi ihan huomaamatta viuhahtaa kokonainen päivä välistä. Olen huomannut, että yleensä se tarkoittaa sitä, että mulla on kyseisenä päivänä hitusen tasapainoisempi päivä. Mikä on sinänsä hassua, kun ne kuukautisetkin sitten tuli. Verta tulee paljon ja klimppeinä, että kaipa se on jokin varhainen keskenmeno, mutta en mä siitä välitä. Iloinen uutinenhan se on, koska raskaus olisi sekoittanut pakkaa vähän lisää. Mehän lähes jokainen ajatellaan, että lasten takia pitää olla yhdessä vaikka suhde olisi missä kunnossa. Toisaalta kokemuksesta tiedän, että mä en lasten takia ala yhtään mihinkään. Mikä mä olen sanomaan, mikä on lapsen edun mukaista, mutta ainakaan se ei ole se yhdessä pysyminen lapsen takia. Siitä mä olen lähes satavarma senkin takia, että itse olen avioero lapsi ja olin pelkästään helpottunut, kun kodin ilmapiiri ei ollut käsinkosketeltavan kireä ja räjähdysaltis.

Nähtiin miehen kanssa tänään ja oltiin oikein sopuisia ja läheisyydenkaipuisia molemmat. Joten vältyttiin suurilta järjettömiltä riidoiltakin. Sovittiin jo viikonlopun ohjelmastakin sen verran, että lauantaina töiden jälkeen menen hänen luokseen katsomaan meidän yhteisiä lemmikkejä. Voi itku kun mun on ikävä niitä karvapallojakin. Ja sitten jos kun kerran aurinkoa vielä riittää, niin painutaan meren rantaan nauttimaan olostamme.

Nyt soi: Samuli Edelmann - Enkelten tuli